o dziale

Dział Nauki i Wydawnictw

AKADEMIA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
 IM. BRONISŁAWA CZECHA W KRAKOWIE
 Kraków, Al. Jana Pawła II 78,

 tel. 12-683-12-24, 12-683-11-42,  12-683-14-98, 12-683-12-78

Wydawnictwo AWF Kraków:

http://wydawnictwa.awf.krakow.pl/

 

Kierownik Działu Nauki i Wydawnictw

mgr inż. Anna Radoń 


BADANIA NAUKOWE (granty NCN, MNiSW, projekty w ramach działalności statutowej)

nr tel.: 12 683 11 42
email : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

mgr inż. Anna Ślusarczyk:

ROZWÓJ KADRY NAUKOWEJ (przewody doktorskie, przewody habilitacyjne, profesury),

nr tel.: 12 683 12 24
email : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 mgr Lidia Dudek

BADANIA ZLECONE (umowy), DELEGACJE ZAGRANICZNE, ROZLICZENIE POWIELARNI, OPŁATY KONFERENCYJNE, ZWROTY ZA PUBLIKACJE

tel. 12 683-14-98
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mgr Rafał Kopeć

POZYSKIWANIE FUNDUSZY UNIJNYCH, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA

tel. 12 683-14-98
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Joanna Stępień:

PLANY WYDAWNICZE,  DYSTRYBUCJA WYDAWNICTW, WSPÓŁPRACA Z REDAKCJAMI CZASOPIM ANTROPOMOTORYKA, FOLIA TURISTICA,  STUDIES IN SPORT HUMANITIES, REHABILTACJA MEDYCZNA

nr tel.: 12 683 12 78
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adam Zieliński:

POWIELARNIA
nr tel.: 12 683 10 31
PS/powielarnia

Zakres zadań Działu Nauki i Wydawnictw

Zakres obowiązków Działu wg obowiązującego „Regulaminu organizacyjnego AWF w Krakowie”

 

  • obsługę biurową działalności Prorektora ds. Nauki w zakresie: planowania, ewidencji, kontroli i sprawozdawczości rozwoju nauki na Uczelni,
  • kreowania polityki naukowej i osobowej przez Prorektora ds. Nauki,
  • obsługę biurową i rachunkową działalności naukowej pracowników naukowo-dydaktycznych Uczelni w zakresie: realizacji uczelnianych badań w ramach dotacji na utrzymanie potencjału badawczego i rozwoju młodych naukowców,
  • pozyskiwania i realizacji grantów MNiSzW , Narodowego Centrum Nauki, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju,
  • pozyskiwania i realizacji grantów europejskich („unijnych programów badawczych”),
  • sprzedaży usług badawczych,
  • pozyskiwania środków na rzecz rozwoju nauki z innych źródeł niż MNiSzW oraz Unia Europejska,
  • przygotowywanie i ewidencja umów dotyczących prac naukowo-badawczych,
  • prowadzenie ewidencji projektów badań naukowych pracowników Uczelni, prac naukowo-badawczych, grantów przyjętych do realizacji przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego,
  • prowadzenie ewidencji i opracowywanie kosztorysów rzeczowo-finansowych prac naukowo-badawczych planowanych do realizacji w danym roku,
  • koordynowanie i monitorowanie prac naukowo-badawczych prowadzonych
    w katedrach i zakładach,
  • prognozowanie możliwości realizacji prac i sterowanie działalnością naukowo-badawczą na Uczelni oraz działalność sprawozdawcza w tym zakresie,
  • monitorowanie prawidłowości wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na badania naukowe,
  • przygotowywanie okresowych sprawozdań przeznaczonych do rozliczeń finansowych realizowanych badań; opracowywanie projektów porozumień i umów krajowych i zagranicznych oraz prowadzenie ich rejestru,
  • prowadzenie bieżącej dokumentacji związanej z rozwojem, promocją i kształceniem kadr naukowych (doktoraty, habilitacje, profesury),
  • sprawozdawczość związana z kształceniem kadr naukowych; prowadzenie dokumentacji związanej z oceną parametryczną Uczelni oraz kategoryzacją naukową Wydziałów,
  • przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji związanej ze sprawozdawczością z działalności naukowo-badawczej Uczelni dla potrzeb MNiSzW, GUS oraz władz Uczelni.
  • obsługę biurową działalności Uczelni w zakresie kształcenia i promocji rozwoju kadr naukowych na poziomie:doktora,doktora habilitowanego,profesora,doktora honoris causa,
  • przygotowywanie dokumentacji do przeprowadzenia przewodów doktorskich, habilitacyjnych oraz wniosków o nadanie tytułu naukowego profesora,
  • monitorowanie przebiegu realizacji przewodów doktorskich, habilitacyjnych i profesorskich,
  • prowadzenie dokumentacji związanej z nadaniem tytułu doktora honoris causa i honorowego profesora Uczelni.
  • prowadzenie dokumentacji związanej z przyznawaniem stypendiów
    i urlopów doktoranckich i habilitacyjnych,
  • przygotowywanie dokumentacji dotyczącej kierowania prac do czasopism z Listy Filadelfijskiej oraz monitorowanie dynamiki rozwoju prac publikowanych w czasopismach z Listy Filadelfijskiej,
  • prowadzenie rejestru zwrotu kosztów publikacji dla pracowników naukowo-dydaktycznych za publikacje artykułów naukowych.
  • obsługę biurową i rachunkową wyjazdów pracowników naukowo-dydaktycznych na międzynarodowe staże, konferencje, sympozja naukowe oraz narady,
  • Obsługa biurowo-rachunkowa konferencji naukowych (opłaty konferencyjne, prowadzenie rejestru wyjazdów konferencyjnych, opisywanie faktur za uczestnictwo w konferencjach),
  • obsługę biurową i rachunkową  zagranicznych wyjazdów służbowych władz Uczelni,
  • opracowywanie projektów planów wydawniczych, wysokości nakładów i ich realizacji oraz sprawozdawczości z wykonania tych planów i przedstawienie ich do akceptacji przez Kolegium Redakcyjne Wydawnictw Uczelni,
  • sporządzanie uczelnianego planu wydawniczego i przedstawienie go Kolegium Redakcyjnemu Wydawnictw Uczelni, nadzór nad jego realizacją, prowadzenie ewidencji wydawnictw oraz kontroli ich dystrybucji,
  • zawieranie umów z autorami lub recenzentami,
  • zlecanie opracowywania pisemnych recenzji wydawniczych, prowadzenie i ewidencjonowanie korespondencji z autorami, recenzentami, tłumaczami itp.,
  • współudział przy opracowywaniu wszelkich wydawnictw typu informacyjnego, składów osobowych, folderów oraz wydawnictw o charakterze porządkowo-administracyjnym,
  • przygotowywanie projektów umów autorskich,
  • inne prace wydawnicze – zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie,
  • prowadzenie prac o charakterze techniczno-wydawniczym oraz adiustację literacką przyjętych przez Kolegium Redakcyjne Wydawnictw Uczelni prac do druku,
  • prowadzenie prac nad poprawą szaty graficznej wydawnictw uczelnianych,
  • zlecanie prac poligraficznych na zewnątrz we współpracy z Sekcją Zamówień  Publicznych,
  • realizację obowiązkowej wysyłki wydawnictw Uczelni – zgodnie z obowiązującymi przepisami w przedmiotowej sprawie,
  • współdziałanie w rozwiązywaniu problemów organizacyjnych i techniczno-produkcyjnych pracowni DTP,
  • opracowywanie sprawozdawczości i statystyki z pracy wydawnictwa,
  • opracowywanie projektów organizacji spraw związanych z wydawnictwami Uczelni oraz prowadzenie magazynu wydawnictw,
  • obsługę administracyjną Kolegium Redakcyjnego Wydawnictw Uczelni
  • obsługę biurowo-rachunkową współpracy zagranicznej Uczelni w zakresie:
  • nawiązywania kontaktów, współpracy i umów z zagranicznymi z Uczelniami, placówkami naukowo-badawczymi, organizacjami międzynarodowymi, w ramach umów zawartych przez uczelnię na rzecz rozwoju naukowego pracowników naukowo-dydaktycznych  AWF  w Krakowie,
  • przygotowania i ewidencjonowania umów o bezpośredniej współpracy z międzynarodowymi instytucjami naukowymi, gospodarczymi, sportowymi etc.,
  • organizacji pobytu gości zagranicznych w AWF w Krakowie (zaproszeni goście, visiting professor) oraz zagranicznych służbowych wyjazdów pracowników naukowo-dydaktycznych i władz Uczelni,
  • przygotowywanie listów intencyjnych; nawiązanie współpracy z uczelniami i organizacjami zagranicznymi oraz dokumentacji potrzebnej do podpisywania umów miedzy uczelniami zagranicznymi,
  • prowadzenie dokumentacji związanej ze współpracą z uczelniami zagranicznymi, placówkami naukowo-badawczymi i organizacjami międzynarodowymi w ramach zawartych przez Uczelnię umów,
  • organizacja wymiany międzynarodowej kadry naukowej,
  • obsługa wyjazdów zagranicznych władz Uczelni,
  • organizacja pobytu gości zagranicznych we współpracy z Komisją ds. Współpracy Międzynarodowej, w tym wizyty profesorów zagranicznych,
  • promocja zagraniczna Uczelni,
  • opracowywanie materiałów informacyjnych dla doktorantów i gości zagranicznych Uczelni,
  • obsługa doktorantów zagranicznych studiujących na Uczelni,